columbiaan-zeist2018.reismee.nl

Nog 1x alles geven!

Iedereen is als het goed is inmiddels weer thuis en de meesten liggen al weer lekker in hun eigen bedje, moe maar voldaan!

Gisteren was een latertje en voor sommigen was het vanmorgen ook al weer vroeg opstaan. Hoewel het ontbijt om 8:30 op de planning stond, was een een klein groepje vrolijke fluiters om iets over 7 al weer helemaal klaar voor een spelletje (bier)pong in de eetzaal. En laat die slaapkamer nou ook net de 'slaapkamer' zijn van ondergetekende... Eruit dan maar even extra genieten van die eerste bak koffie.

Voor de training moest alles opgeruimd en aan kant en ik moet zeggen, ze kunnen niet alleen goed zwemmen! Met elkaar (en wat hulp) hadden ze de boel in no-time schoon. Dat wellicht voor sommige ouders nog goed verborgen talent hebben we toch mooi even tevoorschijn getoverd! Papa's en mama's ik zou zeggen "Talent moet je benutten", dus doe er je voordeel mee!

En als we het dan toch over Talenten en Papa's hebben, kan ik niet anders dan de aanwezigen heren van de bedanken voor alle goede zorgen! Alle kids en ik hebben heerlijk gegeten, er is goed voor ons gezorgd het ontbrak ons aan niets. Dank, dank, dank!!! Ik heb beloofd om niet aan jullie dames thuis te vertellen hoe goed jullie waren met het koken en poetsen, dus ... mij hoor je niet.

Na de poets snel door naar het zwembad voor de laatste training in Zeist. Dat de Minioren goed geslapen hadden, bleek wel bij de Dis richting een van de senioren zwemmers, al voor het inzwemmen. Nadat er even bij Marco door een van mijn zwemmers gemeld werd dat hij 1600 Wissel moest gaan zwemmen (400VL/400RC...) zei een van de Minioren super adrem "huh, maar jij kán toch helemaal geen vlinder?!?!" Nou, daar sta je dan met je bijna 2 meter lang bij een smurf die bijna rechtop onder je benen door kan lopen. Ik heb me kostelijk vermaakt!!

Voor mijn groep dus een flinke zwemset vanmorgen. Marbel en Megan, de pure sprinters, hebben in plaats van de wisselslag set met Michel buiten een extra krachttraining gehad. Vrolijk springend wat trappen op.

Bij Marco stond de ochtend vooral in het teken van techniek en netjes zwemmen. Er werden mooie estafettes gezwommen, waarbij niet de snelste, maar de mooist zwemmende ploeg won. Ook bij Miquel moest de techniek scherp en goed blijven. De aandacht lag op mooie onderwaterfases ook nog aan het einde van de set, wanneer de vermoeidheid al aan alle kanten toeslaat.

Na de training snel weer terug voor een lekkere lunch. Er was nog flink wat vlees van de BBQ over, dus lekkere hamburgers als verrassing bij de lunch. Daarna even uitbuiken en klaar maken voor vertrek.

Mijn groep heeft de goodie-bags in ontvangst genomen. Iedere dag moesten ze een briefje schrijven aan de 9 anderen over wat hen over de andere die dag positief was opgevallen. Iedereen vraagt zich weleens af hoe anderen over hen denken, maar om het dan zo voor jezelf even terug te lezen was naast grappig ook indrukwekkend.

Alle positieve energie kon meteen mooi meegenomen worden naar de bowlingbaan! Een mooie combi van fanatisme en plezier. Het blijft toch altijd leuk zo met elkaar balslingeren!

Voor de Minioren al weer tijd om naar uit te gaan en voor de wat ouderen om door te gaan naar Katwijk voor de laatste training als afsluiting van het kamp. Nog 1x die puntjes op de i, nog 1x knallen en nog 1x wat grenzen verleggen!

Van jong tot oud, wat hebben wij een boel kanjers!

Ik zal ongetwijfeld een hoop vergeten zijn om te vertellen, maar de komende dagen zullen er denk ik nog genoeg toffe verhalen door de kids verteld gaan worden.

Iedereen bedankt voor alle gezelligheid en inzet! Dave, nog even extra bedankt voor je hulp met het schrijven van de verhalen. Dat was echt super fijn!

Ik gooi zo nog even wat foto's online en dan .... lekker slapen!

Reacties

Reacties

Dave

Bregje, nogmaals bedankt voor dit leerzame kamp maar ook alle begleiding. Dick, jan jullie zijn toppers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!